בבלוג זה תוכלו לקרוא הכל על עולם המחשבים וההייטק

אני רוצה ללמוד מחשבים במטרה להיכנס לעולם הייטק – איך עושים את זה?

מקצועות המחשב הפכו במהלך השנים לחלום החדש של כל אם וכמובן של צעירים המחפשים כיוון מקצועי אטרקטיבי עם הכנסה גבוהה.
ככל שהעולם שלנו הופך לטכנולוגי יותר ויותר כך הדרישה לאנשי מקצוע בתחומי המחשבים השונים עולה, וכך הולכים ומתפתחים מקצועות חדשים.
עליך לזכור שגם לאחר ההחלטה הכללית על לימודי מחשבים, נדרש ממך לחשוב מה בדיוק ללמוד, איך והיכן. לפניך מספר נקודות קריטיות שיעזרו לך לקבל את ההחלטה הנכונה:

  1. בודקים מהם המקצועות החמים – בין תחומי המחשבים השונים יש הבדל מבחינת אופי התפקיד, השכר והאטרקטיביות שלו. האתגר הגדול הוא למצוא מקצוע המתאים לרצונות וליכולות שלך, ולצד זה מקצוע רלוונטי כהיום ויהיה רלוונטי בשנים הקרובות. כך, למשל, מקצועות דוגמת אבטחת מידע, בדיקות איכות או פיתוח למובייל הם בין אלה שצפויים לקחת את המושכות גם בשנים הבאות.
    איך בודקים? באינטרנט יש לא מעט כלים: קבוצות פייסבוק של אנשי הייטק ומחשבים, לוחות דרושים, טבלאות שכר ועוד.
  2. ניגשים למבחני התאמה/הכוונה – גם אם אתה חושב שאתה יודע מהם התכונות והכישורים שלך, לא בהכרח תוכל "לתרגם" אותם לכדי בחירה נכונה של מקצוע. בעולם ההייטק יש מגוון רחב של מקצועות ומבחן מסוג זה יאפשר למועד להבין ביכן הוא יוכל לנצל את יתרונותיו היחסיים.
    איך בודקים? ישנן מכללות אשר המבצעות מבחני התאמה והכוונה ללא עלויות וללא התחייבות אשר יכולים לסייע, למועמד להבין באופן כללי האם הוא מתאים יותר לעולם הפיתוח, הבדיקות או התשתיות.
  3. באים לפגישת ייעוץ, ימי עיון או ימים פתוחים – מוסדות הלימוד פותחים את שעריהם במספר מועדים. בימי העיון ניתן להכיר את המקצועות השונים, ולצד זה לראות את מתחם הלימודים, להתרשם מסביבת הלימודים ומסוג האנשים. רצוי לשוחח עם נציגי המקצועות הלימודיים השונים אחד על אחד, או אפילו עם בוגרים שיעניקו מידע ממקור ראשון על איכות הקורסים וסוגיות אחרות.
    איך בודקים? נכנסים לאתרי האינטרנט של מוסדות הלימוד הרלוונטיים, רואים את הפרסומים (פעמים רבות הם יודגשו כבר בעמוד הראשי), מכניסים ליומן וניגשים.
  4. מבררים על מוסד הלימודים – לפני שבוחרים מוסד לימודים צריך ללמוד עליו הכל, למשל הוותק שלו, כמות ומגוון הקורסים שהוא מציע, מספר הבוגרים שלו, כמה מחזורים של קורס מסוים שנפתחו (זו אינדיקציה להצלחה שלו), מי עומד מאחורי המוסד, מה מקבלים במהלך הקורס (למשל חומרי עזר מקוריים ומאושרים) ועוד.
    איך בודקים? באינטרנט יש את התשובות לחלק מהשאלות האלה, כאשר המוסדות עשויים להבליט אותן. את השאלות שלא קיבלו מענה ניתן להפנות לאנשי המוסד בטלפון, בימי העיון או בפגישה.
  5. האם המוסד מוסמך או לא? – חייבים לוודא שמוסד הלימוד מוסמך על ידי החברות המובילות בעולם בתחום המחשבים, וכן מחזיק בהסמכות בינלאומיות. אלה מלמדות הרבה מאד על הרמה המקצועית שלו ועל מידת האמינות שלו, ומהוות מעין שטר ביטוח ללומדים.
    איך בודקים? יוצרים קשר עם המוסד ורואים בדיוק מהן ההסמכות שהוא מחזיק בהן, בהתאם לתחום הלימודים. גם כאן, חלק מהמידע עשוי להיות זמין באתר האינטרנט שלו. בעיקרון, ככל שלמוסד לימודי יש יותר הסמכות בינלאומיות המוסד יהיה מחויב לרמת לימודים וסטנדרטיים גבוהים יותר.
  6. מי מלמד? – סגל המרצים מגדיר במידה ניכרת את ההצלחה של תכניות לימודים שונות. כמובן שככול שהמרצים מנוסים יותר, מחוברים לשטח (כי הרי הטכנולוגיה מתקדמת מהר מאד) ומחזיקים בידע מעשי נרחב, הידע שיועבר יהיה רלוונטי יותר לדרישות העכשווית של החברות בעולם ההייטק בהן תועסק לאחר הלימודים. מומלץ לבחור מוסד בו מגוון רחב של מרצים ולא בודדים כך תבטיח שבכל שלב בקורס ישובץ המרצה המתאים ביותר ללימוד שלב זה ובמקרה שמרצה חולה / עוזב תוכל לקבל מחליף ראוי.
    איך בודקים? עוברים על סגל ההוראה של קורסים שונים בבית הספר ומתרשמים מהרזומה של המרצים הבכירים. רואים מי עומד בראש המוסד ותוכניות הלימודים השונות שהוא מציע.
  7. נרשמתי ושילמתי. עכשיו זרקו אותי למים? – חשוב לקבל תמיכה מלאה ממוסד הלימודים לכל אורך המסלול, ולא סתם להיזרק למים בהם קשה לשחות. מומלץ להעדיף מוסדות בהם בתקופת הלימודים יש תמיכה מלאה של המוסד ושל יועצת אשר מלווה את הנרשמים במהלך הלימודים.
    איך בודקים? יוצרים קשר עם מוסד הלימודים ומבררים מי אמור לעמוד לרשותם של הנרשמים והסטודנטים. גם כאן, רצוי להעדיף מוסדות בהם לא הכל מתרכז לאדם אחד.
  8. סיימתי ללמוד. מה עם ראיונות העבודה? – גם בתחום המחשבים, לימודים לא מבטיחים קבלה לאף משרה. חשוב ללמוד במוסדות שמכינים את הסטודנטים ל"עולם האמיתי", למשל באמצעות סדנאות לכתיבת קורות חיים או הכנה לראיונות עבודה, שצריכה להיעשות על ידי מומחים ולא מישהו שמכיר "בערך" את התחום. חשוב לא פחות, ללמוד במוסד לימודים מוכר וידוע שנחשב מוביל בתחומו, חברות יעדיפו לקלוט בוגר של מוסד כזה.
    איך בודקים? שואלים אנשים אשר נמצאים בעולם ההייטק מהו המוסד המוכר והמוביל, במקביל בודקים האם מתקיימות סדנאות מסוג זה כחלק מתוכנית הלימודים.
  9. סיוע במציאת עבודה – בהמשך לסעיף הקודם, המלצה מועילה היא לבחור במוסד שמבצע פעילות אקטיבית של השמת עובדים לכל אורך השנה. קשרים ענפים וסיוע מקיף שווים הרבה מאד, ומסייעים לצלוח את הכניסה לתחום אליו לא תמיד פשוט לחסרי הניסיון להיכנס.
    איך בודקים? חשוב לראות עם אילו חברות בתעשיית ההייטק משתף מוסד הלימודים פעולה, כשהעדיפות היא לכמות ולאיכות גם יחד. יש לראות את התחייבויות המוסד כלפי הלומדים ואת התחייבויות הבוגרים כלפי החברות המעסיקות. את החוזה צריך כמובן לבדוק לפני תחילת הלימודים.
  10. שכר הלימוד – לימודי מחשבים כרוכים בתשלום שכר לימוד, שעשוי להיות לא זול. מרצים טובים, חומרים באיכות גבוהה וסביבת לימוד מתקדמת עולים כסף רב. יש לזכור שלפעמים זול עולה ביוקר, עדיף להתאמץ לשלם יותר במוסד מוביל מאשר לשלם מעט ולא להצליח להשתלב בתחום.
    איך בודקים? רואים מהי עלות הלימודים וכן האם ניתן לממש את הפיקדון הצבאי / תשלומים נוחים / הלוואות אטרקטיביות לצורך זה. ניתן בהחלט לשלב עבודה תוך כדי לימודים

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי לימודי הייטק? השאירו פרטים

רוצים לעבוד בהייטק? למה אתם מחכים? השאירו פרטים!

קטגוריות

מאמרים אחרונים