גוגל הוא מלך מנועי החיפוש, עם יותר מ-4,464,000,000 (!) חיפושים מדי יום. עסק שרוצה לקדם את עצמו חייב להשקיע בנוכחות בגוגל. אבל יש הבדל משמעותי בין להופיע בגוגל ובין לככב בגוגל. לדירוג במנוע החיפוש יש חשיבות עצומה: לקוח פוטנציאלי שנכנס למנוע החיפוש מתמקד בתוצאות החיפוש הראשונות שיוצגו בפניו. לרוב הוא בכלל לא יעבור לדפים הבאים ואפילו לא לתחתית הדירוג בדף הנוכחי.

אין עוררין לגבי חשיפה בגוגל – כולם רוצים להיות שם, בעלי עסקים קטנים כגדולים. השאלה שנשאלת היא היכן לקדם – בגוגל אורגני, התוצאות "הטבעיות" במנוע החיפוש של גוגל או בגוגל ממומן – פלטפורמת הקידום בתשלום של גוגל (Google AdWords).

כדי לענות על כך בצורה מקיפה יותר, צריך להבין מהי כל אופציה: גוגל אדוורדס היא פלטפורמת פרסום מבית היוצר של גוגל בה בוחרים מראש את שיטת התשלום המועדפת –  עלות לקליק או עלות לחשיפה. מדובר בפרסום במתכונת של מכירה פומבית, כשניתן לבצע שינויים מהירים יחסית במילות מפתח וכדומה, על פי סטטיסטיקות שמתקבלות לאחר עליית הקמפיין.

SEO קידום בגוגל אורגני מבוסס על שיפור האתר כך שיהיה מותאם למנוע החיפוש של גוגל ויעלה בתוצאות חיפוש רלוונטיות. גוגל מדרג גבוה יותר אתרים מותאמים למובייל, בעלי תוכן איכותי, ידידותיים למשתמש וכדומה.

מתלבטים היכן להשקיע? סקירה של החוזקות והחולשות של כל אחת משתי האופציות לקידום. בחרו מה נכון עבורכם:

תוצאות מהירות מול תוצאות לטווח ארוך

אחד הנושאים שמעסיקים במיוחד את מי שמעוניין בקידום היא "מתי אני אראה תוצאות". כולם רוצים לראות תוצאות בהקדם, במיוחד בתקופות בהן המכירות בירידה או כשמתעוררת תחרות בשוק. בגוגל ממומן ניתן לראות תוצאות במהירות יחסית. ברגע שעולה קמפיין (כל עוד הוא איכותי, מניע לפעולה) כבר יהיו כניסות לאתר או רישום של לידים. גוגל אורגני הוא תהליך ארוך יותר, על אחת כמה וכמה כשזה נוגע לאתר חדש או אתר שזה עתה עבר שדרוג או אתר שעד כה לא קודם בכלל.

שיקולים תקציביים

רוב בעלי האתרים מקצים תקציב מסוים לקידום ולכן, הם צריכים להחליט היכן הם משקיעים את הכסף שלהם. חשוב להבין שגוגל ממומן צריך להזין כל הזמן בכסף כדי להישאר בתודעה בעוד אם תשקיעו בקידום אורגני איכותי, תוכלו לראות תוצאות לטווח הארוך ולאורך זמן.

הכל תלוי בצורך שלכם: אם יש עכשיו מכירה מיוחדת ואתם רוצים להגדיל מכירות בהקדם האפשרי – גוגל PPC יעזור לכם במשימה ובמקביל, תוכלו להשקיע בקידום אורגני של האתר כדי לשמור על נוכחות בביטויי המפתח הרלוונטיים עבורכם.

בכל מקרה, רוב ההוצאות בקידום אתר בגוגל מוקדשות לאופטימיזציית מבנה ואופטימיזציית תוכן ראשונית שמטרתה לייצב את האתר ולאחר מכן, מדובר בריטיינר חודשי למקדם אתרים או פשוט זמן שתשקיעו בעצמכם בקידום האתר. כלומר, אם תלמדו טכניקות של קידום אתרים במסגרת קורס SEO או קורס מדיה חברתית, תוכלו לקדם לבד את האתר שלכם וזה לא יעלה לכם כסף בעוד השימוש בפרסום בגוגל תמיד עולה כסף.

הצד הפסיכולוגי

מחקרים שונים מראים תוצאות שונות. ישנם מחקרים שמראים שמשתמשים מקליקים יותר על מודעות ממומנות בגוגל, כיוון שלמשל במובייל הן תופסות בולטות משמעותית בעוד מחקרים אחרים מצביעים על כך שאנשים כבר למדו שהפרסומים בצד הם של מי שמשקיע כסף ולא בהכרח של מי שפופולארי או מוצלח יותר והם מחפשים רק בתוצאות האורגניות.

בסופו של דבר, חשוב להשקיע בשתי הפלטפורמות במקביל או להתחיל עם גוגל ממומן כדי להגביר תנועה לאתר או לקבל לידים וברגע שהקידום האורגני עושה את שלו, להמשיך לייצב ולחזק את האתר בדרך אורגנית. זכרו, אלה לא אסטרטגיות מתחרות אלא כלים משלימים להצלחה מיטבית בקידום בגוגל.

:מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי לימודי הי-טק? השאירו פרטים

יצירת קשר פוסט
Sending