הרמתם אתר אטרקטיבי, יש לכם סוף סוף נוכחות אינטרנטית, אבל אז אתם מגלים שאף אחד לא מגיע אליו. מדוע? כי לא השקעתם בקידום אורגני בגוגל.

היום אי אפשר לשרוד במנוע החיפוש הפופולארי בעולם בלי להתאים את האתר לדרישות של גוגל, מלך החיפושים. מי שלא מבצע את השדרוגים הנדרשים, לא יוכל לתת פייט למתחרים ולהתקדם בביטויי מפתח, שמסייעים לגולשים למצוא אותו.

אז מה עושים ואיך מוצאים חן בעיני גוגל? לפניכם 4 טיפים חשובים לצורך קידום אתרים אורגני מהוספת תגיות מטא דרך עדכוני גוגל ועד חקר ורענון מילות מפתח ושיפור זמני טעינת אתר.

היכון, הכן, צאו לקדם.

התגיות שעושות הבדל גדול

תגיות המטא (Metadata) הן תגיות HTML מסייעות לגוגל לאנדקס ולקטלג את האתר בניגוד לתגיות של גוגל ואינסטגרם, הן לא חלק אינטגרלי מהטקסט באתר עצמו, אבל יופיעו לגוגל במנוע החיפוש. התגיות מסייעות לגוגל לייצר תוצאות חיפוש רלוונטיות לביטויים שהגולשים מחפשים. במערכת ניהול האתר ישנם מקומות ייעודיים להוספת תגיות מטא המתחלקות לשלושה רכיבים: תגיות Title שהן הכותרת של הדף, תגיות description תיאור הדף ותגיות Keywords מילות המפתח החשובות בדף.

כחלק בלתי נפרד מתהליך אופטימיזציה של קידום אתרים, חשוב לכתוב תגיות מטא ממוקדות אשר רלוונטיות לתוכן שמופיע בדף והן גם יסייעו לקדם אותו (כלומר, התגיות מבוססת על מילים בהן תרצו שהדף יעלה) ואף יניעו לפעולה.

גוגל מגביל את כמות התווים בתגיות מטא, כך למשל, אורך הכותרת נע בין 60-65 תווים וכדאי גם לחשוב מה יגרום לגולש להקליק עם הכותרת – למשל, שאלה חשובה כמו מחפשים מעצב שיער מוביל? או רוצים לקבל הנחה בטיסה הבאה לחו"ל, יש להימנע משגיאות כתיב, רווחים מיותרים ולבדוק שהתיאור נכנס בשלמותו ואכן מייצג את המהות של הדף.

שימו לב, האלגוריתם השתנה

בקידום אתרים חשוב כל הזמן להיות עם היד על הדופק, כי בגוגל נוהגים לאתגר את מקדמי האתרים בכך שהם משנים את האלגוריתם במטרה לשפר את החיפושים עבור הגולשים. כך למשל, ב-2015 גוגל שינתה את חוקי המשחק כשהיא פרסמה אלגוריתם דירוג חדש למובייל שעזר לקדם אתרים ידידותיים למובייל ולאחרונה פרסמה חוקי הנגשת אתר חדשים שמטרתם לסייע לגלישה של בעלי מוגבלויות ועדכון זה עוזר לקידום של אתרים מונגשים. חשוב לבדוק את העדכונים החדשים של גוגל ולהתאים את האתר כך שיהיה אופטימאלי למנוע החיפוש.

חקר ועדכון מילות מפתח

חקר מילות מפתח הוא תהליך קריטי להצלחת קידום האתר, כיוון שהביטויים אשר תבחרו לשבץ בטקסט ובתגי המטא הם אלה שיביאו את הגולשים לאתר ויקדמו את האתר במנוע החיפוש.

יש מגוון כלים שיוכלו לסייע לכם בחקר מילות מפתח ובדיקת תוצאות החיפושים לכל מילה, ביניהם Google AdWords Keyword Planner Tool ו-Google Trends.

חשוב להשתמש בביטויים הפופולאריים ביותר או באלה שאתם מעריכים שתוכלו להתקדם יותר מהמתחרים וכן לרענן ולעדכן את מילות המפתח לפי שינויים במגמות החיפושים. למשל, ישנם חיפושים עונתיים כמו דילים לחנוכה או חופשת סקי ויש חיפושים חדשים כתוצאה מחקיקה או אירועים אקטואליים וחשוב לעדכן את הביטויים כך שיתאימו לטרנדים בחיפושים.

מהר יותר, טוב יותר

טיפ חשוב נוסף שיסייע לכם במלאכת שיווק באינטרנט בכל הנוגע לקידום אתר הוא שיפור זמני טעינת דפי אתר. דפי אתר מהירים עולים יותר בחיפושים, מדורגים טוב יותר וגם מביאים להמרות כי לגולשים אין סבלנות לחכות שהדף ייטען. חשוב מאוד למדוד את מהירות טעינת דפי האתר ולשפר את הקצב בהתאם. למרבה השמחה, יש שלל טכניקות שמסייעות במשימה כמו דחיסת קבצים, אופטיזמיציה לקוד, שיפור זמן תגובת שרת ועוד.

כדי לקדם אתר ביעילות, חשוב ללמוד כיצד לעשות זאת במסגרת מסודרת כמו קורס SEO המקנה את הידע והכלים הדרושים לקידום מקצועי.

:מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי לימודי הי-טק? השאירו פרטים

יצירת קשר פוסט
Sending