בינה מלאכותית שינתה לחלוטין את הדרך בה מתנהלים ארגונים בעידן המודרני. מערכות AI (Artificial Intelligence) ואוטומציה הפכו לחלק בלתי נפרד מהזירה העסקית: אוגרות נתונים, מנתחות אותם ומסייעות לארגונים להפיק תובנות שוות ערך רב מבחינה אסטרטגית, פיננסית ושיווקית בדרך בה המחשב המסורתי ואפילו בן אדם יעיל במיוחד לא יכול לבצע.

מטיורינג ועד ווטסון – הקוגניציה המלאכותית מפתיעה ובגדול 

יש כבר מספר פיתוחים פורצי דרך של בינה מלאכותית כמו מחשב העל ווטסון ותוכנת AlphaGO, וכמובן רכבים אוטונומיים אלה הן מערכות אינטליגנטיות בדרך מעוררת התפעלות, שמדגימות את הכוח הרב שיש למכונה שניחנה בתבונה אנושית.

המונח בינה מלאכותית הוטבע על ידי אלן טיורינג בשנת 1960 והיא ידועה בשם מבחן טיורינג לפיו, מכונה תחשב לתבונית אם יינתן לאדם היושב בחדר סגור לנהל שיחה באמצעות ממשק מחשב עם ישות בחדר השני, כאשר אותה ישות תהיה אדם או מכונה והמשוחח לא יוכל לזהות אם זה אדם או מכונה – אז מכונה תחשב תבונית. עד היום מתקיימות ברחבי העולם תחרויות טיורינג.

מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת עברו הרבה קודים במערכות וכיום יש מגוון רחב של חברות טכנולוגיה וסטארט אפים ששוקדים על מערכות AI שישדרגו את הדרך בה ארגונים חושבים ומתנהלים ונראה שהעתיד הולך לכיוון AI.

סקר שנערך לאחרונה על ידי חברת המחקר Forrester Research מצא כי 38% מהארגונים משתמשים ב-AI ובשנת 2018 השימוש יגדל כבר ל-62% מכלל הארגונים. אותה חברת מחקר אף פרסמה את 10 הטכנולוגיות החמות ביותר היום בתחום ה-AI במגזין פורבס וביניהן ניתן למצוא: הפקת טקסט מנתוני מחשב שפופולארית כיום בשירות לקוחות של ארגונים רבים, זיהוי דיבר שמסוגל להמיר את הדיבור האנושי לפורט שימושי ליישומי מחשב, סוכנים וירטואליים שהם למעשה הצ'אט בוטס המוכרים כמו סירי ואלקסה ומערכות נוספות לתקשורת בין בני אדם – נפוץ במיוחד בשירות לקוחות בארגונים, תהליכי אוטומציה רובוטיים שמאפשרים באמצעות סקריפטים ושיטות אחרות שתומכות בתהליכים עסקיים וחוסכות כוח אדם וניתוח טקסט NLP שתומך בניתוח טקסט על ידי הקלת ההבנה של משפט והמשמעות שלו באמצעים שמשמשים היום במיוחד לצורך איתור הונאות ואמצעי אבטחה.

העידן הקוגניטיבי נראה מבטיח וההטמעה של בינה מלאכותית בחברות כבר שינתה מקצה לקצה את אופן ההכשרה של העובדים ואת דפוסי הפעילות של הארגון. כיום עובדים צריכים להבין יותר בטכנולוגיות קוגניטיביות וכיצד לייעל את השימוש בהן. למשל, בשימוש בתוכנות חכמות המנתחות שיחות מכירה ומפיקות נתונים כך שניתן ללמוד כיצד לשפר את תהליכי המכירה בהמשך או מערכות המספקות תובנות לביסוס החלטות עסקיות מוצלחות יותר על ידי ניטור יעיל של נתונים. למשל, בניהול מלאי, שיווק מוצר לשוק, חוויית משתמש טובה יותר. אלה תורמות מחד לצמצום הוצאות ומאידך, לתגובה מהירה ונכונה לפי מצב השוק.

בינה מלאכותית היא התחום החם ביותר כיום בהייטק – אמזון, מייקרוסופט, טסלה, גוגל, אינטל – כולם כבר שם. השיגו לעצמכם יתרון קריירה טכנולוגי ולמדו פיתוח תוכנה או לימודי תוכנה בדגש על בינה מלאכותית ותוכלו לפתח מוצרי או מערכות בינה מלאכותית בשוק שכמהה לפיתוחים בתחום.

:מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי לימודי הי-טק? השאירו פרטים

יצירת קשר פוסט
Sending