מקדמי אתרים מתמודדים עם מגוון אתגרים לקידום האתר – אופטימיזציה לתוכן ומבנה, מעקב אחר אינדוקס האתר, איתור לינקים שגויים וגם הבנת השינויים והעדכונים שגוגל מבצעים באלגוריתם המדרג את דפי האינטרנט על פי איכות התכנים וטיב הקישורים.

מטרת העדכונים באלגוריתם הוא לסנן אתרים בעלי איכות תוכן ירודה ולמנוע חוסר רלוונטיות של קישורים. שני העדכונים הבולטים נקראים פנדה ופינגווין והם משתנים מעת לעת וחשוב מאוד להבין מה פירושם וכיצד הם משפיעים על קידום אורגני – SEO.

פנדה – תוכן איכותי הוא המלך

התפקיד המהותי של עדכון אלגוריתם מסוג פנדה הוא לצמצמם את הנוכחות של אתרים בעלי איכות נמוכה ומנגד, לקדם אתרים באיכות גבוהה בתוצאות החיפוש האורגניות. העדכון מתייחס לפרמטרים כמו תוכן כפול בתוך האתר או תוכן משוכפל שמופיע באתרים נוספים, דפים דלים בטקסטים, תוכן שאינו מספק ערך משמעותי לגולש לרבות תוכן שאינו תקין, כמו למשל טקסטים עם שגיאות כתיב, איכות נמוכה של תכנים שנוצרו על ידי גולשים כמו בבלוגים, יחס התוכן בעמוד לכמות המודעות שמוצגות בו ועוד.

קריטריון נוסף אותו בוחן פנדה היא מידת הרלבנטיות בין שאילתת החיפוש לתוכן שמוצג לאחר הקלקה. לדוגמא, שאילתת חיפוש שמבטיחה טיפים לתזונה בריאה המפנה לדף שעוסק בכלל במוצרי ספורט.

בכל פעם שחל שינוי באלגוריתם, ניתן להבחין בירידה דרסטית של אתרים בדירוג. לכן, חשוב מאוד לבצע את השדרוגים הנדרשים על מנת לעמוד בכל הקריטריונים של האלגוריתם כמו למשל, שיפור והעלאת רמת התכנים, האמינות והרלבנטיות שלהם, שכתוב מאסיבי של תוכן כפול או הימנעות טוטאלית מהעלאת תכנים כפולים, עריכה מקצועית של תכנים לפי כללי הדקדוק וכדומה.

חשוב להבין שהאלגוריתם "מעניש" אתרים לפעמים גם על סמך דפים בודדים בלבד המורידים את איכות התוכן הקולקטיבי של האתר ולכן, יש לטפל באופן פרטני ומעשי בכל עמוד באתר שנסרק על ידי גוגל. בכל מקרה, עם הזמן, האלגוריתם מסוג פנדה משתכלל וכתוצאה מכך גם שיטת עבודת הקידום משתכללת.

פינגווין – הקישור הנכון שעושה הבדל גדול

עדכון אלגוריתם מסוג פינגווין מתייחס למהות הקישורים שיוצאים ונכנסים לאתר וכן לקישורים הפנימיים באתר עצמו. בעבר, נהגו מקדמי אתרים במסגרת פעילות של שיווק באינטרנט, להשיג קישורים מרשתות קישורים, שתפקידן היחיד היה לספק קישורים נכנסים לאתרים. עם פרסום העדכון של האלגוריתם, עלתה החשיבות הטמונה בהסרת קישורים לא איכותיים ובהטמעת קישורים איכותיים ורלבנטיים מאתרים חזקים, שיוכלו לשדרג את ציון האיכות של האתר.

פינגווין דאג גם לצמצום אתרים המבצעים מניפולציות שונות בקישורים ושימוש לא אמין במילות מפתח. למשל, קישורים שהבטיחו משהו מסוים והפנו לדף לא רלבנטי, דחיסה של מילות מפתח בדף אחד, קישורים לאתר המופנים מאתרים מתחומי עניין אחרים לחלוטין מתחום העניין של האתר עליו הם מצביעים.

האלגוריתם מסנן קישורים שאינם טבעיים ומתגמל אתרים עם קישורים טבעיים, אמינים ורלבנטיים מאתרים סמכותיים הנחשבים לאוטוריטה ברשת. כלומר, זו כבר לא הכמות שחשובה אלא האיכות של הקישורים.

בתהליך של קידום אתר, חשוב לסרוק את האתר ולנתח את מצבו כל הזמן ולבחון את הסטטוס העדכני שלו במנוע החיפוש של גוגל, לעקוב אחר שינויים ועדכונים באלגוריתם של גוגל ולבצע את פעולות האופטימיזציה הנחוצות על מנת לקדם את האתר ולהימנע מעונשים שיגרמו לירידה בדירוג ובתנועה לאתר.

:מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי לימודי הי-טק? השאירו פרטים

יצירת קשר פוסט
Sending