בבלוג זה תוכלו לקרוא הכל על עולם המחשבים וההייטק

שיווק ברשתות החברתיות

הסיטואציה היא כזאת: לקוחה רכשה פריט, היא צילמה את עצמה לובשת אותו, ותייגה את המותג שלכם באינסטגרם. לפתע, הסתערות על החנות – אינספור בנות רוצות את אותו הבגד בדיוק. מסתבר שהלקוחה היא סלבריטאית רשת עם הרבה מאוד עוקבים ותמונה שלה שווה זהב.
הצלחתם למכור בגדים בקלות מבלי להשקיע בקידום אקטיבי. אבל מקרים כאלה כבר נדירים למצוא היום. בעידן הדיגיטלי העכשווי, מרבית כוכבי הרשתות דורשים כסף על מנת לשווק מוצרים וללא השקעה כספית בקידום ממומן במדיה החברתית, כמעט ולא ניתן להיחשף בפני משתמשים.
כדאי להשקיע ברשתות חברתיות. שיווק ברשתות חברתיות הוא שיווק שמוכיח את עצמו בגדול ומעניק הזדמנות להגיע ללקוחות פוטנציאליים וקיימים במקומות בהם מתנהלים החיים החברתיים שלהם.

לפי נתונים של האתר Statista, מספר המשתמשים ברשתות חברתיות ברחבי העולם צפוי להגיע לכ- 2.95 מיליארד עד 2020, כשליש מכלל האוכלוסייה של כדור הארץ. כלומר, הקהל שלכם נמצא ברשתות החברתיות. אך קידום ברשתות חברתיות אינו פשוט כפי שזה נראה – יש הרבה מאוד פרמטרים שצריך לקחת בחשבון, החל מפילוח קהל היעד, עובר בחלוקה תקציבית וכלה בניסוח והגשה נכונים של המודעה, ניתוח הנתונים וכדומה.

לפניכם כמה דברים שחשוב לדעת על שיווק במדיה חברתית:

שיווק בפייסבוק – כשמדברים על שיווק באינטרנט, אי אפשר שלא להתייחס לרשת החברתית הגדולה בעולם, המאפשרת למפרסמים להעלות מסעות פרסום במגוון רחב של פורמטים. מקידום של פוסט ספציפי שעלה לדף או יופיע רק למשתמשים ב"ציר הזמן" דרך קידום האתר או דף נחיתה ועד טופסי לידים. פייסבוק מנתח את הפעילות של המשתמשים ולכן קל לאפיין את הקהל המבוקש ולהגיע אליו על פי תחומי עניין, דפים אחריהם הוא עוקב, מקומות בהם ביצע צ'ק אין וכדומה. פייסבוק אף מציע למפרסמים כלי פרסום מתקדמים שמאפשרים לבנות קהלים מותאמים אישית על סמך רשימות תפוצה ולבצע שיווק מחדש – כלומר, להעלות מודעה בפני גולשים שביקרו באתר החברה וכן לפרסם סרטונים ובאמצעות הטמעת פיקסלים גם לאמוד את החזר ההשקעה מהקמפיינים השונים.

שיווק באינסטגרם – פלטפורמת תמונות זו נרכשה על ידי פייסבוק ולכן, ניתן דרך הפייסבוק לממן קידומים גם באינסטגרם ובמקביל, לקדם פוסטים מתוך האינסטגרם למשתמשי האינסטגרם. זוהי רשת חברתית פופולארית המבוססת על תמונות וסרטונים, סקרים ותיוגים. באמצעות האינסטגרם ניתן לחשוף מוצרים ושירותים שונים ולהגדיל את קהל הלקוחות של העסק. בדומה לכלי הפרסום של פייסבוק, ניתן לאפיין באינסטגרם קהל יעד על פי מקום מגורים, תחומי עניין וכדומה.

שיווק ביוטיוב – רשת הסרטונים החברתית מציעה למפרסמים שיווק באמצעות וידאו. כלומר, לקדם ערוצי וידאו וסרטונים בתשלום. כמו בכל רשת חברתית, הקידום נחלק לקידום אורגני ולקידום ממומן. כשזה נוגע לכסף, ביוטיוב ניתן לבחור לקדם את הסרטון במיקומים שונים כמו למשל, בתוצאות החיפוש של יוטיוב, מודעה לצד סרטונים בעלי עולם תוכן דומה, מודעה בתוך הסרטונים ועוד. וידאו נחשב לאמצעי שיווק אפקטיבי במיוחד אם מדובר במוצר או בשירות שמלווה בהסברים או קל יותר להמחיש את פעולתו באמצעות.

על מנת לנהל קמפיינים מצליחים ברשתות חברתיות, חשוב ללמוד קורס מסודר של קידום ברשתות חברתיות בו יינתנו הכלים החיוניים ויילמדו הטכניקות המומלצות לקידום אפקטיבי בפייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב.

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי לימודי הייטק? השאירו פרטים

רוצים לעבוד בהייטק? למה אתם מחכים? השאירו פרטים!

קטגוריות

מאמרים אחרונים