בעידן מהיר השינויים של ימינו, בו אנחנו מצפים שהכל יקרה במהירות, היה זה רק עניין של זמן עד שגוגל ואחר כך פייסבוק, ירימו את הכפפה עם פרויקט AMP. טכנולוגיה מאיצת דפים שכובשת את זירת האינטרנט. מה זה AMP וכיצד הטכנולוגיה משפיעה על אתרי אינטרנט וקידום אתר? דברים שכדאי לדעת.

AMP הם ראשי התיבות של Accelerated Mobile Pages. הסמארטפונים שינו את הרגלי הגלישה שלנו וגם את הדרך בה מאפיינים, מעצבים ובונים כיום אתרים.

פרויקט AMP יצא לדרך כבר בשנת 2015 על ידי גוגל וטוויטר, כדי לעודד טעינה מהירה יותר של דפי אינטרנט. גם פייסבוק נכנסו לתחום כאשר השיקו את Instant Articles. בפועל נעשה למעשה שימוש בקוד המכונה AMP HTML, שמטרתו להאיץ את קצב טעינת דפי האינטרנט.

טכנולוגיית AMP מאפשרת להטעין דפים (למשל, בתוצאות החיפוש של גוגל) הרבה יותר מהיר מאשר דפים שנוצרו ב-HTML רגיל.

לצורך השוואה, אתרים שמבוססים על AMP נטענים תוך שנייה בעוד אתרים ללא טכנולוגיה זו, נטענים במהירות מקסימלית של 3 שניות (ויותר לכיוון ה-10 שניות ויותר באתר ממוצע) . כמו כן, הטכנולוגיה מאפשרת להטעין דפי אינטרנט גם כאשר הם עמוסים בקבצים כמו PDF, קבצי וידאו או אודיו.

יש הרבה יתרונות בשימוש ב-AMP. ראשית, גוגל מקדם יותר אתרים שנטענים במהירות ולכן, לאתרים עם טכנולוגיה זו יש יותר סיכוי להתקדם בדירוג של מנוע החיפוש. כמו כן, מהירות ההטענה משפיעה על חוויית הגולש ויכולה להפחית את סיכויי הנטישה מהאתר. ברגע שאתר נטען מהר, יש יותר סיכויים שהגולש יגלוש באתר ולא ימהר לעזוב אותו.

כדי לאמץ את טכנולוגיית AMP, יש לשדרג את האתר בתוספים ייעודיים או לתכנת אותו מראש ולעצב אותו בהתאם. AMP מבוסס על קוד פתוח ללא תשלום ומכאן הגמישות הרבה בפעולת התכנות. התכנים יוצגו כהלכה בטלפונים החכמים ובכלל, במכשירים חכמים וליהנות ממהירות הקריאה של התוכן. לטכנולוגיה זו יש הרבה יתרונות בקידום אתר ובהגדלת החשיפה בגוגל, אבל היא סובלת מכמה בעיות בעיקר ויזואליות. למשל, התמונות נטענות רק כאשר גוללים מטה ועוד. במקרים מסוימים, לא כדאי לשדרג מיידית ל-AMP אלא לתכנן ולבנות מחדש את האתר על מנת להתגבר על האילוצים הגרפיים והטכניים.

הטמעת הטכנולוגיה דורשת היערכות מסוימת, כיוון שיש שינויים טכניים שנדרש לבצע ואלה לא תמיד פשוטים לביצוע. כמו כן, השינוי בתחילת הדרך לפחות, עשוי להשפיע על הדירוג שלכם במנוע החיפוש של גוגל. נקודה נוספת היא שבגרסת אתר עם AMP יוצגו פחות אלמנטים – כך למשל, סרגל הניווט יהיה קצר יותר, יופיעו פחות אייקונים (למשל, לשיתוף במדיה החברתית) וכדומה.

לסיכום, AMP היא טכנולוגיית לדפי אינטרנט מואצים שמקדמים חוויית גלישה מהירה יותר. יש לזכור ש-AMP כשלעצמו לא ישפר את האתר, הדירוג, איכות התוכן או הנראות, אבל הוא כלי יישום נוסף ששווה לקחת בחשבון בעת בניית וקידום אתר.

:מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי לימודי הי-טק? השאירו פרטים

יצירת קשר פוסט
Sending