בקרב הענקים בין פייסבוק לגוגל לא תמיד יש מנצח אחד. למעשה, עסק שרוצה להתקדם, להעביר מסר שיווקי, להגדיל מכירות או להגיע לקהלים חדשים, מנסה את מזלו בשני הערוצים. מצד אחד, הרשת החברתית הגדולה בעולם ומצד שני, מנוע החיפוש הפופולארי ביותר. אף פעם אי אפשר לדעת איך ומאיפה יגיע הלקוח הבא, אם הוא יחפש ביטוי מפתח ויתגלגל לאתר או ילחץ על קמפיין אטרקטיבי בעודו גולש בפיד.
עם זאת, לשיווק ופרסום יש תקציב ידוע מראש וגם הזמן הוא משאב מוגבל ולכן, חשוב להחליט במה להתמקד ובמה להשקיע יותר כדי ליהנות מתוצאות איכותיות. יש להכיר כל פלטפורמה, את החוזקות והחולשות שלה ולנהל את הנוכחות האינטרנטית בדרך האפקטיבית ביותר.
לפניכם כמה דברים שחשוב לדעת על כל אחת מדרכי השיווק הדיגיטלי וכיצד לבחור מסלול אופטימלי להשגת המטרות.
התאמת המוצר או המסר למדיום
על מנת למקסם אפקטיביות בכל ערוץ שיווק דיגיטלי, חשוב לתקשר את המסר בהתאמה לאותו ערוץ. כך למשל, בפייסבוק יתכן שתעדיפו לחשוף ולקדם מוצרי מדף בעלי נראות אטרקטיבית בעוד בגוגל לקדם שירותים שרוב הסיכויים שהתעניינות בהם היא פונקציה של חיפוש יזום.
בפייסבוק נחשפים למוצר בציר הזמן אם עונים לקטגוריות של קהל היעד הנתון מראש בעוד בגוגל החשיפה עובדת על פי חיפוש ממוקד ויזום של ביטויים פופולאריים ולכן, בפייסבוק הטקסט לא חייב לכלול ביטויי מפתח בעוד קידום בגוגל ממומן ואורגני מבוסס על מילות מפתח נפוצות.
תנו לתוצאות לקבוע – A/B TEST
אחת הדרכים לבחון את יעילותה של כל פלטפורמה, היא לבצע השוואה בין התוצאות של כל קמפיין בפלטפורמה אחת. למשל, ניתן להריץ אותו סוג של קמפיין שמפנה לדף נחיתה זהה עם מסר דומה בשני הערוצים: פייסבוק ממומן וגוגל ממומן. כמובן שלכל פלטפורמה יש צורך לבצע אופטימיזציה על פי החוקיות והייחוד שלה. בפייסבוק בחירת ביטויי המפתח הם אלה שקריטיים לקידום ובפייסבוק אפיון קהל המטרה מהווה בסיס להצלחה.
לאחר בחירת תקציב ופריסתו, תוכלו לנתח את הנתונים במנהל המודעות של פייסבוק או דרך גוגל אנליטיקס ולבחון מאיזה ערוץ הגיעו יותר גולשים ומהיכן הגיעו גולשים שהצלחתם להמיר למתעניינים או ללקוחות. ניתן להטמיע בכל קמפיין קוד מעקב (פיקסל) על מנת לקבל פרספקטיבה מדויקת.
תוצאות מידיות או ארוכות טווח
פרמטר נוסף שמשחק תפקיד חשוב באסטרטגיה של שיווק דיגיטלי הוא האם ברצונכם להשיג תוצאות מהירות או לבסס מוניטין וליהנות בהמשך מתוצאות לאורך זמן. קמפיינים ממומנים הן בגוגל והן בפייסבוק יכולים להשיג תוצאות בדרך מהירה, כיוון שכל מה שעליכם לעשות זה להריץ קמפיין בתשלום בעוד קידום אורגני של אתר הוא תהליך ארוך יותר המבוסס על אופטימיזציה, קישורים אפקטיביים, ותק במנוע החיפוש וכדומה ואינו פוקנציה בלעדית של השקעה כספית. קידום אורגני ישרת אתכם לטווח הרחוק וקידום ממומן לטווח המידי.
בקורס שיווק באינטרנט תוכלו ללמוד כל מה שצריך לדעת כדי לאייש משרה של מנהל דיגיטל – שיווק בפייסבוק, קידום אורגני, קידום ממומן ועוד. שליטה בכל פלטפורמה תוך התאמתה לתוכנית השיווקית והעסקית תאפשר לכם להגיע להישגי קידום מרשימים.