נוכחות הסמארטפון בחיינו שינתה את הרגלי השימוש וגם השפיעה באופן דרמטי על פעולת קידום האתרים. על פי נתונים, 58% מכלל החיפושים ב- Google נעשים כעת ממכשיר נייד וכ-95% מהחיפושים בנייד נעשים ב-google.

מאז ש-Google פרסמה את עדכון חיפוש ידידותי למובייל אתרים שלא תמכו במובייל “נענשו” וירדו בדירוג. אם בעבר החיפושים נראו שונה כאשר המשתמש חיפש מהמחשב לעומת מהנייד הרי היום התוצאות המוצגות הן לפי הדירוג של הנייד. כלומר, כל אתר היום חייב להשקיע בנראות ובקידום שלו במובייל.
העלאת האתר במקום גבוה במנוע החיפוש המוביל מגדילה את החשיפה ואת המכירות ולכן, חשוב ללמוד קורס קידום אתרים ולהשקיע בקידום אתרים מקצועי במובייל. לפניכם מספר טיפים חשובים בקידום אתר בזירה הסלולרית:

סריקה שעובדת בשבילכם


אולי התאמתם את האתר למובייל ואולי בניתם מראש אתר רספונסיבי ידידותי מובייל. אבל חשוב לבדוק שאין שגיאות והכל עובד כשורה. בשלב הראשון במסגרת תהליך הקידום, חשוב לבצע אופטימיזציה של האתר בהתאמתו לנייד על מנת להבין באיזה מקום הוא עולה בדירוג. על מנת לבצע סריקה מקיפה ניתן להשתמש בכלי Google Search Console למדידת הביצועים של האתר, ניתוח חיפושים ומיקומים במיוחד בכל הנוגע לחוויית המשתמש באתר במובייל. הכלי כה מתקדם עד כדי כך שהוא מפיק נתונים הכוללים גם מיפוי של השגיאות שהתקבלו בסריקה לרבות בעיות בדפים ספציפיים כמו למשל, רוחב התוכן גדול ביחס לרוחב המסך או שהטקסט קטן מדי ולא ברור לקריאה. לאחר תיקון ניתן לשלוח לסריקה חוזרת ולבחון האם בוצעו השינויים לשביעות רצונו של מנוע החיפוש ולשפר כך את קידום האתר במובייל.

מהי טכנולוגיית AMP ואיך היא תעזור לכם?


אחד הפרמטרים לקידום האתר במובייל קשור לטעינה מהירה של הדפים. טעינה מהירה של האתר ודפיו השונים מפחיתה גם אחוזי נטישה. אפשרות להאיץ את קידום האתר במובייל הוא באמצעות AMP (ראשי התיבות של Accelerated Mobile Pages). גוגל התחילו לעשות שימוש בקוד המכונה AMP HTML, שמאיץ את קצב טעינת דפי אינטרנט. כלומר, דפים שפותחו בטכנולוגיה זו אמורים לעלות בקצב מהיר יותר מאשר דפים שנוצרו ב-HTML רגיל. זמן הטעינה המהיר אמור לשפר גם את מיקומם במנוע החיפוש במיוחד אם בדפים נשתלו קבצי מדיה שמעמיסים על הדף. הקוד הוא קוד פתוח ללא תשלום המאפשר גמישות למפתחים אבל לא תמיד הוא המפתח לקידום טוב יותר במובייל ואפשר לבחון את התאמתו לאתר ואת האפקטיביות שלו לאורך זמן.
בכל מקרה חשוב להימנע משימוש בפלאש והמעיטו בחלונות קופצים (פופ אפ) ועצבו את האתר כך שהוא יהיה ידידותי ופשוט ככל שניתן למשתמש מבחינת ניווט באתר עצמו, פתיחה וסגירה של חלונות ומעבר בין דפים. למדו קידום אתרים עם הידע העדכני ותוכלו לקדם לעצמכם וגם לאחרים.

:מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי לימודי הי-טק? השאירו פרטים

יצירת קשר פוסט
Sending