בבלוג זה תוכלו לקרוא הכל על עולם המחשבים וההייטק

אבטחת מידע מהם הסיכונים הגדולים היום של פריצות לארגונים

מתקפות סייבר עשויות לעלות לארגון מיליוני דולרים וארגונים שהותקפו סובלים מנטישת לקוחות, פגיעה במוניטין ואובדות הכנסות. הדרישה היום היא לגייס מנהלי אבטחת מידע ולוחמי מגן סייבר אשר יספקו לארגון את ההגנה לה הוא זקוק וידעו להגיב בזמן אמת לכל איום.מהן הסכנות הגדולות היום במתקפות סייבר – מדליפה של נתונים רגישים ועד שליטה במערכות.

זהירות, תעודת הזהות נגבה


אחד הפחדים הגדולים של ארגונים המחזיקים דטה בייס עשירה היא שהאקרים יפרצו למערכות ויגנבו תעודות זהות, מספר כרטיסי אשראי ונתונים רגישים שונים, ידליפו אותם החוצה או יעשו בהם שימוש ומניפולציות שונות.
פריצות אלה יכולות לבוא בשלל וריאציות, בין אם בדמות הטמעת תוכנות אנטי וירוס ובין אם באמצעות רוגלות שונות שמבצעות מעקב, התחזות באמצעות קישור זדוני שמתקין על המחשבים תוכנות זדוניות.
אגב, מי שעשוי לחשוף את הארגון מלכתחילה למתקפות סייבר הן עובדי הארגון בעצמם. למעשה, על פי נתונים שצוטטו על ידי Securitymagazine.com, עובדי הארגון מהווים סכנה למתקפות כי הם נופלים קורבן להתקפות אלה כאשר הם מבקרים באתרים עם תוכנות זדוניות או לא מזהים ניסיונות לפישינג.
כיום המדיניות בארגונים מחמירה יותר ומגבילה גישה על מנת למזער השפעות הרסניות שימוש בחשבונות אישיים שמקורו בחוסר תשומת לב של עובדי הארגון.

המכונה שמשכה את ההאקר


היום יותר ויותר ארגונים עושים שימוש בלמידת מכונה בפרויקטים טכנולוגיים מתקדמים וללמידת מכונה יש גם השפעה רבה על זיהוי התקפות סייבר. מצד שני, ההאקרים יודעים זאת והם עשויים להשתמש באותה טכנולוגיה בדיוק על מנת להעצים את ההתקפה.

הכל קורה בענן


שמירת נתונים בענן אולי שינתה משמעותית את הרגלי השימוש שלנו, אבל פריצות לסביבות ענן נחשבות בין האיומים הקיברנטיים השכיחים ביותר. האקרים מצליחים להגיע לאזורים קריטיים של שירותי מחשוב בענן, מפרים סודיות ומשתמשים בנתונים לצרכיהם האישיים.
בניגוד למה שנהוג לחשוב, הגנה על הנתונים בענן היא האחריות של הלקוח ורוב הפריצות למערכות ענן נעשות בגלל טעויות אנוש או חוסר מודעות של הלקוחות המשתמשים בשירותי ענן.
יש להגביל את הגישה ולפקח עליה, כולל אינטראקציה מפוקחת בין משתמשים בסביבת הענן וכדומה. התרחישים האופציונאליים של מתקפות ענן כוללים חטיפת חשבונות ושיבוש נתונים, תפעול נתונים, חדירה למערכות מתקדמות כמו מערכת ה-IT של הארגון.

כמו כן, קיים חשש מפני מתקפות Crypto באמצעותם ההאקר מגיע לנתונים של צד שלישי, למשל במוביל וכן שימוש ב-blockchain. אין ספק שארגונים נדרשים היום לאתר את נקודות התורפה של המערכת וכן לפתח מדיניות ארגונית ברורה על מנת לצמצמם מתקפות שהתרחשו באמצעות חולשה במערכות או קלות דעת של עובדים. כמו כן, כאשר יש לארגון מערך סייבר ומומחי אבטחת מידע אלה ידעו כיצד לאבטח את המערכות והנתונים ולהטמיע הרגלי שימוש נבונים.

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי לימודי הייטק? השאירו פרטים

רוצים לעבוד בהייטק? למה אתם מחכים? השאירו פרטים!

קטגוריות

מאמרים אחרונים