כרטיס הביקור של כל מעצב גרפי הוא תיק העבודות שלו. פורטפוליו מדוגם המציג פרויקטים במגוון סגנונות תוך שימת דגש על קשר ויזואלי ועל טביעת החותם של וה-DNA הייחודי של המעצב בזירה הגרפית. כיצד מתכננים ומעצבים תיק עבודות ומה כוללים בו על מנת ליצור את הרושם המבוקש? טיפים שיעזרו לכם במשימה.

הפלטפורמה – מודפס או דיגיטלי? זו השאלה!

ההחלטה הראשונה שחשוב לקבל היא כיצד להציג את תיק העבודות, האם להדפיס אותו או להעלות אותו ל-WEB. התשובה היא שכדאי תמיד שיהיו לכם שני פורמטים לתיק עבודות. אחד שתוכלו לשאת עצמכם לפגישות עם לקוחות ופורמט דיגיטלי שתוכלו לשלוח במייל או בוואטס אפ כלינק לאתר בו מוצג הפורטפוליו. כמובן שחשוב לקחת בחשבון שיש הבדל משמעותי בין השניים כאשר בדיגיטל תיק העבודות נדרש להתאים גם לתצוגה של מובייל ולכן, הסדר יהיה שונה. כלומר, אל תשכפלו את תיק העבודות המודפס ל-WEB אלא עצבו לכל אחד מהשניים תיק עבודות אחר.
פלטפורמות מקוונות להעלאת תיקי עבודות יכולות להיות carbonmade או Behance הידידותיות לשימוש. כדאי לרכוש דומיין לתיק העבודות על מנת שיהיה קישור קצר וממותג ישירות לתיק העבודות.

הבחירה קובעת

חשוב מאוד לבחור בפינצטה את העבודות שישתלבו בסופו של דבר בתיק. אפשר לשלב עבודות מתוך קורס עיצוב גרפי או שצברתם לאורך הדרך או יצרתם במיוחד לתיק. חשוב לשלב עבודות שאתם גאים בהן ומציגות את היכולות שלכם בדרך הטובה ביותר. מומלץ להתייחס גם לרפרטואר של עבודות כך שיהיה מגוון ומעניין ויציג פרויקטים במגוון סגנונות כמו למשל, עיצוב פרסומות, עיצוב לוגו, עיצוב אומנותי, עיצוב לשיווק דיגיטלי וכן סט כישורים מקומפוזיציה מעניינת ועד חוויית המשתמש. חשוב להדגיש במיוחד את נקודות החוזק והמומחיות הייחודית.

התמהיל וטביעת החותם

מומלץ להתייחס לסדר של העבודות ולשילוב ביניהן על מנת ליצור קו סגנוני מעניין, בין אם בסדר כרונולוגי או לפי קונספטים, לקוחות, סגנונות. לבחור רקע מעניין, מסגרות שמבליטות כל עבודה ולא לשכוח לספר מעט עליך וכן לצרף קורות חיים (להורדה בגרסה הדיגיטלית) ופרטי התקשרות. בפורמט הדיגיטלי אפשר גם ליצור כפתור להדפסה ושמירה או שליחה במייל ושיתוף במדיה החברתית.

לספר את הסיפור

אומנם בעיצוב גרפי אין תחליף למראה עיניים, אבל אפשר לתאר את תהליך היצירה על מנת לפשט יותר פרויקטים מאתגרים ומורכבים. למשל, לתאר בתמונות את השלבים לאורך יצירת הלוגו או להעלות ליד התוצר הסופי סקיצות באבולוציה עד שנבחר הלוגו לבית העסק או לוח השראה או כל אלמנט שמשקף תהליך או מקורות השראה ומייצג את הסיפור שעמד מאחורי הפרויקט.

מומלץ בסיום קורס עיצוב גרפי להשקיע בבניית תיק עבודות ולרענן אותו לעיתים קרובות בהתאם לפרויקטים נכנסים ועדכון התיק על פי מגמות וטכנולוגיות עכשוויות. שיהיה בהצלחה!

:מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי לימודי הי-טק? השאירו פרטים

יצירת קשר פוסט
Sending