לכל חברה יש עוגה והעוגה הזאת היא דימוי לתקציב שמושקע בענייני פרסום. עכשיו עליכם לחלק את העוגה לכמה פרוסות ולהחליט למי אתם נותנים כל פרוסה – לגוגל או לפייסבוק ואם לשתי הפלטפורמות אז איך העוגה תתחלק בין שתי הפלטפורמות הענקיות.

כאשר אנחנו מדברים על פרסום בפייסבוק ובגוגל אנחנו מדברים על פרסום ממומן בשיטת PPC – כלומר, Pay Per Click. מה ההבדלים בכל זאת ואיך תדעו במי מהפלטפורמות להשקיע?

מה אנשים מחפשים בגוגל? איך הם נחשפים למודעות בפייסבוק?

בגוגל הפרסום הממומן עובד על פי מילות מפתח הרלבנטיות לסוג האתר או דף הנחיתה כאשר המטרה היא להופיע בתוצאות החיפוש בחלק הממומן ולענות על צורך של המחפשים. התשלום מתבצע על הקלקה על המודעה על פי הביטויים הנבחרים כאשר באופן טבעי, תשלמו יותר על ביטויים פופולאריים ותחרותיים. בגוגל המודעות שלכם נחשפות למי שמחפש ביטוי רלבנטי בו בחרתם שהמודעה שלכם תעלה – בפייסבוק המצב שונה.
בפייסבוק אנשים לא פוצחים בחיפוש יזום והמודעות מבוססות על פי פילוח שנקבע מראש בבניית קהל היעד. למשל, מגדר, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין וכדומה והמטרה היא שהמודעה תהיה רלבנטית להם ככל שניתן על פי פילוח זה, גם כשהם לא ביצעו חיפוש כלשהו בעקבות אותו נושא. בפייסבוק ההתאמה האישית היא זו שקובעת את מידת הרלבנטיות ומשפיעה על ההמרה והיות ופייסבוק אוספת נתונים רבים על המשתמשים היא יכולה להציג בפילוח הנכון מודעות שיעניינו את הגולש בעוד בגוגל יתכן שמשתמש שמחפש עכשיו צמחי מרפא חיפש אתמול מכשיר סלולארי ולא בהכרח ניתן להסיק לגבי העדפות החיפוש האישיות שלו.

כמה זה עולה לנו?

בשתי הפלטפורמות משלמים על פי עלות קליק כאשר ניתן לבצע אופטימיזציה לפרסום הממומן. בגוגל לרוב העלות לקליק תהיה גבוהה יותר לקמפיין דומה בפייסבוק מהסיבה הפשוטה שבגוגל הגולש מוכן לפעולה. הוא מחפש בדיוק מה שאתם מציעים בעוד בפייסבוק אתם אלה שמניחים שאותו משתמש יתעניין במודעות שלכם, אבל הוא מצדו לא עשה משהו יזום להיחשף למודעה.

יחי הגיוון

המודעות של גוגל מובנות ומגבילות מבחינת טקסט, תווים ותמונה בעוד המודעות של פייסבוק יותר מגוונות ויכולות להיות ארוכות יותר מהמודעות של גוגל. לפייסבוק אוסף עשיר של מודעות ופורמטים שאפשר לבחור מתוכם מקמפיין לידים ועד קמפיין בסגנון מצגת או קולקציה. בפייסבוק ניתן לפרסם דרך הפייסבוק גם בנכסים הדיגיטליים האחרים של פייסבוק כמו אינסטגרם.

מי קהל היעד שלכם?

חשוב לבחון מי קבל היעד שלכם לפני שבוחרים היכן ומתי ומה לפרסם. אם מדובר בקהל לקוחות שמבצע תחקיר וסקר שוק לפני שהוא בוחר מוצר ומדובר במוצר יקר או שירות הדורש מחויבות ומוכנות נפשית, כדאי לבחור לקדם אותו בגוגל בעוד הפייסבוק מצוין לקניות אימפולסיביות ולמוצרים ויזואליים ובכל מקרה, תמיד כדאי לפרסם בשתי הפלטפורמות על מנת להשוות עלויות ותוצאות.

קורס PPC יקנה לכם את הכלים לקידום בגוגל ובפייסבוק ניהול קמפיינים ממומנים בדרך להצלחה.

:מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי לימודי הי-טק? השאירו פרטים

יצירת קשר פוסט
Sending