בבלוג זה תוכלו לקרוא הכל על עולם המחשבים וההייטק

מהי הסמכת ISTQB ומדוע היא כל כך חשוב ב-QA?

כל בוגר של קורס QA בדיקת תוכנה שואף בסופו של דבר לסיים בהצלחה את מבחן ההסמכה ISTQB – הסמכה בינלאומית בבדיקות תוכנה. ראשי התיבות הן קיצור של International Software Testing Qualifications Board.

קיימים שלושה סוגים של בחינות בשלוש רמות שונות – בסיסית, מתקדמת ומומחה. הבחינה הבסיסית מבוססת על 40 שאלות אמריקאיות שיש לפתור תוך שעה והיא מבוססת על שלוש רמות ידע – 50% שאלות בודקות זיכרון וזיהוי, 30% מהשאלות בודקות הבנה ונימוק ו-20% מתייחסות להקשר ספציפי. ניתן להיבחן בבחינה בשפה העברית ומי שבוחרים להיבחן באנגלית זוכים לתוספת זמן של רבע שעה.

המבנה של בחינת ISTQB זהה בכל העולם כאשר המטרה היא לבדוק רמת מקצועיות בסטנדרט אחיד בקרב כל הנבחנים. מי עובר את הבחינה הבסיסית הוא נבדק אשר השיג ציון של 65% ומעלה (26 נקודות ומעלה) וההסמכה הבינלאומית הנ"ל פותחת דלתות רבות בתעשייה בחברות בכל העולם ומכאן הנחשקות שלה. ההסמכה זמינה כיום ב-40 מדינות ובכולן הבחינה נעשית באופן מקוון. מי שאחראי על המבחן ועל ההסמכה הוא ארגון ISTQB, ארגון ללא מטרות רווח.

קיימות שלוש הסמכות של ISTQB השונות בדרגות הידע. רמת ההסמכה הבסיסית מתאימה למי שרוצה לבצע דריסת רגל בענף ותוכנית הלימודים המכשירה לקראת הסמכה זו עוסקת בעיקר ביסודות הבדיקות, בדיקות במחזור חיי התוכנה, טכניקות בדיקה, תכנון טקסטים, כלי בדיקה בעוד ההסמכה המתקדמת מיועדת לבעלי ניסיון של לפחות חמש שנים כבודקים וקיימת גם הסמכת מומחה לבעלי 8 שנים ויותר – הסמכה המעידה של ידע רב בשיפור תהליכי בדיקה, אוטומציה, ניהול בדיקות ועוד.

בוגרי קורס QA שעוברים את הבחינה בהצלחה נהנים מיתרון תחרותי בשוק העבודה הבינלאומי, כיוון שבאופן טבעי, חברות רבות מעדיפות לשכור את שירותיהם של בוגרים מוסמכים. עצם זה שההסמכה היא בינלאומית משקפת גם לארגונים בחו"ל שהמועמד בעל רמת ידע המתאימה לתפקיד בלי קשר למדינה בה הוא למד. ההסמכה למעשה קובעת תקן מקצועי כלל עולמי לידע הנדרש בבדיקות תוכנה. לכן מומלץ מראש לפנות למסלול הכשרה עם הכנה לבחינת ISTQB והיתרון הבולט, מעבר להסכמה הרשמית היוקרתית, הוא שהמקצוע מתאים גם למי שאינם בעלי רקע בתחום המעוניינים לעסוק בהבטחת איכות תוכנה. כל שצריך זה להציג היכרות בסיסית עם עולם פיתוח התוכנה ואנגלית אקדמית בסיסית. הקורס עצמו כולל תכנים ייעודיים כהכנה להצלחה בבחינת ההסמכה כמו למשל, עקרונות מרכזיים בבדיקות תוכנה, בדיקות לאורך מחזור חיי התוכנה, יסודות הבדיקות הסטטיות, מגוון טכניקות בדיקות לדוגמא טכניקת בדיקה מסוג קופסה שחורה או טכניקת בדיקה מסוג קופסה לבנה, ניהול בדיקות ובקרת בדיקות, סיכון בדיקות וניהול פגמים וכן שימוש יעיל בכלי בדיקה כולל תרגילים וטיפים כיצד להתכונן על מנת לשפר את סיכויי ההצלחה במבחן.

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי לימודי הייטק? השאירו פרטים

רוצים לעבוד בהייטק? למה אתם מחכים? השאירו פרטים!

קטגוריות

מאמרים אחרונים