קידום אתר הוא תהליך אסטרטגי המבוסס על ידע מקצועי ופעילות לפי הקוד ההתנהגותי של מנועי חיפוש. חשוב לדעת מראש כיצד להתנהל בזירת האינדקסים, בניית מערך קישורים, ביצוע אופטימיזציה של מבנה ותוכן תוך שימוש אפקטיבי בתוכנות וכלים על מנת למנף את האתר הכי גבוה שאפשר.
הדרך להצלחה עשויה להיות רצופה באתגרים וטעויות – הנה מספר שגיאות נפוצות בקידום אתרים, שתדעו ממה להימנע כדי לעשות עבודה יותר טובה.

כתיבת תוכן לפני חקר מילות מפתח

תוכן הוא המלך של זירת קידום האתרים ותוכן איכותי מעשיר את האתר והופך אותו לאטרקטיבי יותר בעיני גוגל. אבל כתיבת תוכן המיועדת לקידום אתר, שיכולה להשפיע באופן משמעותי על מעמדו בדירוגים, היא כזאת המבוססת על מחקר מילות מפתח במסגרתו נבדקו הביטויים המומלצים לקידום, תחרות בענף, סיכוי הצלחה וכדומה. כאשר יש מאגר של ביטויים לקידום פשוט יותר לייצר מלכתחילה תוכן, שישרת טוב יותר את האינטרסים של האתר, תוך כמובן דגש על מתן ערך מוסף לגולש.

לא להשתמש באנליטיקס כדי למדוד הצלחה

גוגל אנליטיקס עשוי במבט ראשון להרתיע רבים עם כל הגרפים והנתונים, אבל כך גם טבלאות אקסל ושניהם מהווים כלים חיוניים במלאכת קידום אתרים. גוגל אנליטיקס הוא המצפן של כל מקדם אתר וחשוב מאוד להיכנס, לסרוק, למדוד ונתח על בסיס קבוע על מנת להגיע לתובנות שישפיעו על אסטרטגיית הקידום ויאפשרו לכם להבין טוב יותר מה עובד ומה לא עובד, מתי הגולש נטש, מה גרם לו לנטוש, באילו דפים הוא ביקר ובמשך כמה זמן ומהיכן הגיעו הלידים ועוד. מדידה היא סוד הקסם.

לשכוח כותרות ותגי מטא

תגי מטא משחקים תפקיד חשוב בקידום אתרים וחשוב לייצר לכל דף שנסרק באתר כותרת ייחודית ותיאור ייחודי, כדי למנוע שכפול ולאפשר קידום של הדף בעת פעולת האינדוקס. גם הכותרת וגם התיאור יתבססו על חקר מילות מפתח מקדים, רצוי שיהיו שיווקיים ויעמדו במגבלת התווים כדי שלא יחתכו באמצע וילכדו את הרעיון הכללי של אותו דף ספציפי באתר. למשל, אודות, מבצעים, צור קשר.

האתר אינו מותאם מובייל

גולשים רבים נכנסים לאתרים מתוך חיפוש במובייל ומכאן החשיבות הגבוהה של התאמת האתר למובייל או בניית אתר ייעודי ואפילו אפליקציה למובייל. חשוב מאוד לבצע את ההתאמות הדרושות על מנת לאפשר חוויית גלישה טובה יותר. מהירות טעינת הדפים, עיצוב רספונסיבי ועוד.
ניתן להשתמש בכלי Google Search Console למדידת הביצועים של האתר, לבחון את האפקטיביות של AMP ועוד טקטיקות וכלים כפי שנלמד במסגרת קורס קידום אתרים, שעשויים לסייע בקידום הסלולארי של האתר.

לא למפות את האתר

ארכיטקטורת האתר קריטית לתהליך הקידום ומסייעת לגוגל לסרוק ולאנדקס את האתר טוב יותר, לגלות מהר גפים חדשים ולסייע בהפניות שונות לאתר. מיפוי אדריכלי של האתר מסייע בבניית היררכיית קישורים, תצוגה אטרקטיבית יותר של הנתונים, מעבר חלק בין דפים ועוד. קיימות אסטרטגיות אדריכלות שונות ליצירת מיפוי יעיל.

קורס קידום אתרים יעניק לכם את הכלים, האסטרטגיות והידע הנדרש על מנת להימנע מטעויות שעשויות להעלות לכם ביוקר.

:מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי לימודי הי-טק? השאירו פרטים

יצירת קשר פוסט
Sending