חלומם של מעצבים גרפיים רבים הוא לקבל טלפון של לקוח שראה פרויקט שלהם ובחר לעבוד עמם על סמך הפורטפוליו. אבל כדי להגיע לסטטוס של טאלנט מחוזר בתעשייה חשוב למתג את עצמכם לאחר קורס עיצוב גרפי כמעצבים נחשקים.
זכרו – אתם המותג לא פחות מהמוצר שיתנו לכם לעצב.. הניחו לרגע את הצניעות בצד וחשבו איך תוכלו להגיע לכמה שיותר מעסיקים פוטנציאליים או לקוחות אסטרטגיים שייחשפו לתוצרים שלכם וירצו לשתף אתכם פעולה.

איך עושים את זה? לפניכם מספר טיפים חשובים:

החיפוש בעקבות הזהות העיצובית


מעצב הוא מצד אחד כמו זיקית ויכול לשנות את הקונספט והסגנון לפי אפיון הפרויקט וצרכי הלקוח, אבל מצד שני, מעסיקים ולקוחות מחפשים להבין מי אתם מתחת למעטה של המעצב “הכל יכול”.
נסו להגדיר לעצמכם זהות עיצובית ברורה במיוחד בפורטפוליו ואפילו בדף האינסטגרם. מה מייחד אתכם, איזה סגנון מזוהה עמכם במיוחד? איזו תחושה עולה מהפרויקטים שלכם?
ניתן לגבש בידול עסקי באמצעות סקר שוק מעמיק ולבדוק מה מציעים המתחרים ומה יש לכם להציע כיתרון תחרותי, בין אם מחיר אטרקטיבי, זמינות גבוהה או עיצובים בלתי שגרתיים.
בנו אסטרטגיה ובדקו מי הלקוחות האידיאלים בעיניכם, מה תוכלו להציע להם שיהיה בעל ערך ושונה ממעצבים אחרים.

לעצב כמו מולטי טאסקינג

 

מעסיקים ולקוחות מחפשים מישהו שיוכל לבצע את הפרויקט בדרך הטובה ביותר, תוך כדי יישום כל החידושים והטרנדים בזירת העיצוב. בגיבוש תיק עבודות בין אם מודפס או אינטרנטי כדאי לשים דגש ליכולות הגרפיות שיבואו לידי ביטוי בעבודות הנבחרות, כמו שימוש בתוכנות ובפיצ’רים שונים, התמודדות עם אתגרים וכל מה שיכול להעביר את המסר של מקצוענות. מומלץ לשלב פרויקטים ממגוון סוגים מלוגו דרך עיצוב באנרים ועד קטלוגים ועיצוב אריזות.

נטוורקינג וקשרים – המפתח להצלחה

לחכות ללקוחות שידפקו על דלת הסטודיו זה קצת כמו לחכות לאביר הלבן, לרוב זה לא יקרה מעצמו. העבודה לא תתגלגל לפתח אם לא תלכו ותבקשו אותה. נסו להגיע לכנסים ומפגשי נטוורקינג, לייצר אינטראקציה עם מקושרים בלינקדאין, פייסבוק ואינסטגרם, להגיש בקשות לפרויקטים ומכרזים שונים ולפנות באופן אישי גם ללקוחות שמעניין אתכם לעבוד עמם. אפשר גם להתחבר לסטודיו חזק כדי ללמוד את העבודה בפועל ואף לטפל בלקוחות הסטודיו עד שיהיה לכם ביטחון או לקוחות להתחיל עמם את המסע בתור עצמאים. הכי חשוב זה להתחיל לצבור פרויקטים כדי להעלות אותם לרשת, לקדמם ולהיחשף כך בפני לקוחות נוספים.

מי חיפש מומחה?

חשוב מאוד למתג את עצמכם כמומחים בתחום עם הזמן. לפרסם בלוג מקצועי עם טיפים, רעיונות והשראות, להעלות פוסטים של תהליכי עבודה במדיה החברתית ואפילו לקיים סדנאות והרצאות על עיצוב גרפי ללקוחות פוטנציאליים כדי שיבינו יותר מה הערך שאתם מביאים עמכם בתור מעצבים.

התייחסו לעצמכם כאל לקוח והשקיעו במיתוג האישי והמקצועי שלכם

:מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי לימודי הי-טק? השאירו פרטים

יצירת קשר פוסט
Sending